تبلیغات
درب‌های پرفروش ترک و ضد سرقت و کمدهای بایگانی - بایگانی و اهمیت آن

بایگانی و اهمیت آن

سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 06:27 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست سهیل سینا | ( نظرات )

در اصول مدیریت سازمان ها بایگانی یکی از مهمترین ارکان در مدیریت می باشد. بهتر است پیش از بررسی نقش بایگانی در سازمان به تبیین معنا و مفهوم بایگانی بپردازیم. باید از خود بپرسیم که بایگانی به چه معناست؟

بایگانی
بایگانی

اگر به طور خلاصه بخواهیم کلمه بایگانی را شرح دهیم می توان گفت که بایگانی یعنی ذخیره سازی، طبقه بندی و نگهداری اصولی اطلاعات. همانطورکه از این تعریف پیداست بایگانی دارای سه بخش کلی ذخیره سازی، طبقه بندی و نگهداری اطلاعات می باشد. ما به تفصیل می خواهیم هر سه این مفاهیم را به طور کامل شرح دهیم و روشن سازیم که بایگانی یعنی چه!

کمد بایگانی
کمد بایگانی


کمد بایگانی
کمد بایگانی

هنگامی که شما راجع به چیزی فهمی به دست می آورید، به طور مثال چیزی می خوانید، می بینید و یا صدایی می شنوید ذهن شما این داده ها را دریافت می کند و پس از تفسیر کردن آنها، آنها را کدگذاری می کند و دسته بندی میکند و در نهایت آنها را ذخیره سازی می کند به مجموع این فرایندها بایگانی گفته می شود.

Shelving
Shelving

در سازمان ها و ادارات نیز چنین روندی را در نظر بگیرید، یکسری داده وارد سازمان می شوند، این داده ها تفسیر می شوند، بر اساس معیارهای مختلف دسته بندی شده، برخی حذف و برخی ذخیره سازی می شوند و در نهایت به بخش بایگانی انتقال داده می شوند.

Shelving
Shelving

Shelving
Shelving

Shelving
Shelving

اهمیت بایگانی را می توان در مفهوم فلسفی اهمیت تاریخ جستوجو کرد، بایگانی درست مثل تاریخ سندی از گذشته ی سازمان است و تمام اطلاعت راجع به سیر تکامل و تاریخچه ی سازمان را در خود جای داده است. اهمیت بایگانی نیز از همین جا ناشی می شود یعنی ذخیره سازی و طبقه بندی دقیق اطلاعات برای بهبود عمل کرد سازمان. یکی از مهمترین ارکان سازمان بایگانی است که با مدیران باید به آن بسیار توجه داشته باشند و از آن غافل نباشند.


مرتبط با: روش های بایگانی ,


 
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :